Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Denizli °C

Karataş Spor Kaya Rotalarında Sonbaharın Keyfi

18.09.2022
A+
A-

Denizli’mizin dağcılık ve tırmanış sevdalıları için mabet özelliği kazanmış mekanlarından biri de Karataş Sektörüdür(Halı Fabrikası Arkası). Uzun ve sıcak yaz aylarında hasret kaldığımız mekanlardan biri aynı zamanda.

Biz de Dendak ailesinden sporcular olarak 18/09/2022 Pazar günü bu güzel tırmanış alanında bir araya geldik.

13.00’te şehir merkezinde buluşarak tırmanış alanına özel araçlarımızla 25 dk içinde ulaştık. İlkin sıcak hava biraz rahatsız etse de Karataş Sektörün hafif hafif gölgede kalan yan yüzündeki birbirinden güzel rotalar bize göz kırpmaktaydı. Hızla rotaların altına varıp hazırlıklarımızı tamamladık ve ısınma amacıyla Aynalı Çarşı, Ulu Bilge rotalarında tırmanmaya başladık. Bu rotalar ilk defa tırmanış deneyimi yaşayan veya uzun zamandır tırmanmamış arkadaşlarımız için de iyi birer açılış oldu.

Tırmanışın keyfiyle bir taraftan Anzak vb rotalarda tırmanış ve inişler sürdü.

Sektörün ön yüzüne 15.30 sularında geçtik ve Gelibolu, Ekinoks, Ninkasi gibi rotalarda lider ve top rope tırmanışlar yaptık. Bir taraftan da dinlendik ve Cankurtaran mevkiinin güzel sonbahar görseli içinden Honaz Dağı’nın, gün ışığının hareketleriyle durmaksızın değişen yüzüne selam verdik.

19.00 sularında giden günün bize güzel armağanı olan tırmanışın tatlı yorgunluğunu da çantalarımıza teknik malzemelerimizle birlikte yükledik ve inişe geçtik.

Şehre dönerken yüzümüzde Dendak ailesine ve tabiat ananın sofrasına tebessüm vardı.